Veilig en vertrouwd op reis met Van Verre
Uw veiligheid staat voorop. Wij houden de situatie op onze bestemmingen zeer goed in de gaten en staan in nauw contact met de ANVR, het Ministerie van Buitenlandse Zaken en onze contactpersonen (agenten) ter plaatse.
Wij houden de reisadviezen nauwkeurig bij voor onze reizigers. Het meest actuele overzicht vindt u op de website van de Rijksoverheid, https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen. Wij adviseren u daarnaast graag welke coronamaatregelen per land van toepassing zijn. Neem contact met ons op (+31 299-475083) om de mogelijkheden te bespreken.
Alle bestemmingen boekbaar
Ver vooruit plannen kan. Ook als een bestemming nu nog niet open is voor toerisme, kunt u wel een reis daarnaartoe boeken. Om u meer zekerheid te bieden hebben we onze ‘geld terug-garantie’, het ‘coronaproof reizen’ en ‘kosteloos annuleren’ in het leven geroepen. Meer over deze zekerheden leest u hieronder.
Geld terug-garantie
Wij garanderen dat wij uw aanbetaling binnen een week retour storten als zes weken voor vertrek blijkt dat we uw reis niet uit kunnen voeren door Covid-19.
Als uw reis geboekt en bevestigd is, ontvangt u van ons de factuur met daarop het aanbetalingsbedrag en de restantbetaling. De aanbetaling moet gelijk voldaan worden. Onze volledige reisvoorwaarden leest u hier.
Zes weken voor vertrek moet de restantbetaling voldaan worden. Is het reisadvies op dat moment aangescherpt i.v.m. Covid-19, of is er een quarantaineverplichting in het land van bestemming? Dan kunnen wij de reis niet uitvoeren zoals gepland en krijgt u uw aanbetaling terug. De restantbetaling hoeft u dan natuurlijk niet te voldoen.
U kunt ook kiezen voor omboeken naar een latere datum of andere bestemming. Kiest u voor geld terug, dan maken wij het door u betaalde bedrag binnen een week naar u over.
Coronaproof reizen
Het is belangrijk dat u met een goed gevoel het vliegtuig in stapt en we doen er alles aan om een geweldige reiservaring voor u te creëren. Wij letten op de details en zorgen ervoor dat uw reis zo coronaproof mogelijk is.
Individueel reizen
Van Verre verzorgt een individuele rondreis voor u, op maat gemaakt met uw wensen in gedachten. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van individueel vervoer. U reist dus met uw eigen reisgezelschap in een auto/busje met privéchauffeur of met een eigen huurauto.
Wij bieden geen groepsreizen aan, maar sommige excursies zijn wel in groepsverband. Als u bijvoorbeeld gaat fietsen door Bangkok of een safari in een open truck maakt in Zuid-Afrika, kan dat in klein internationaal reisgezelschap zijn. Als een excursie samen met andere reizigers is, staat dit specifiek vermeld in de dag-tot-dag beschrijving van uw reis. Wil u dit niet? Laat ons dat weten. Dan passen we uw reisroute daarop aan, en voegen we alleen individuele excursies toe aan uw rondreis.
Oog voor hygiëne
Met onze lokale partners hebben we afgesproken dat de coronaregels door chauffeurs en gidsen strikt nageleefd zullen worden. De chauffeurs maken hun busjes en auto’s dagelijks schoon en desinfecterende handgel is in de meeste vervoersmiddelen beschikbaar. In de door ons geselecteerde hotels zijn maatregelen genomen om uw verblijf zo coronaproof mogelijk te maken. Er wordt extra schoon gemaakt, desinfecterende gel is beschikbaar en het ontbijt wordt vaak aan tafel geserveerd (i.p.v. een buffet). Samen krijgen we corona onder controle én kunnen we mooie reizen blijven maken.
24/7 bereikbaar
Tijdens uw reis zijn wij en onze vertegenwoordigers ter plaatse 24/7 bereikbaar. Mocht zich een situatie ontwikkelen die van invloed is op uw reis (als bijvoorbeeld coronaregels worden aangescherpt of juist versoepeld) nemen wij contact met u op om dat door te geven. En als u vragen heeft kunt u ons dag en nacht, alle dagen van de week, bellen.
Verzekerd van repatriëring
Wij zorgen er voor dat u zo snel mogelijk terug naar huis kunt vliegen als de situatie dat vergt. Als u een reis met intercontinentale vluchten bij ons heeft geboekt, en het reisadvies verandert tijdens uw reis van geel naar oranje of naar rood, kunt u erop vertrouwen dat wij u z.s.m. zullen repatriëren.
Veel gestelde vragen
Wat is SGR-dekking?
Van Verre is aangesloten bij SGR, oftewel: Stichting Garantiefonds Reisgelden. De door ons uitgegeven reisvouchers zijn gedekt door SGR evenals alle betalingen voor geboekte reizen. Wij zijn een financieel gezond bedrijf, en naar onze verwachting zullen wij deze coronatijd doorkomen. Mochten wij onverhoopt toch in financieel onvermogen komen, dan zult u van SGR het voucherbedrag of het aan ons betaalde bedrag retour ontvangen.
Ik heb een reis geboekt, gaat de reis door?
Wij kijken zes weken vooruit. Als zes weken voor vertrek blijkt dat de reis niet uitgevoerd kan worden vanwege corona nemen wij contact met u op. Wij bieden u dan de mogelijkheid uw aanbetaling retour te ontvangen (zie de hierboven beschreven ‘geld-terug garantie’) of de reis om te boeken naar een latere datum en/of andere bestemming.
Mijn reis is geannuleerd, kan ik kosten voor visa/inentingen ergens verhalen?
Als wij uw reis niet kunnen uitvoeren, zullen wij uw reis moeten annuleren. Het kan best zijn dat u dan wel al kosten heeft gemaakt voor het regelen van visa en/of inentingen. Wij staan hier buiten, maar wellicht kunt u deze kosten verhalen op uw reis- of annuleringsverzekering? Elke verzekering zit anders in elkaar, dus check de polisvoorwaarden van uw verzekering of neem contact met uw verzekeraar op om dit na te vragen.
Mag ik reizen in een land met code oranje?
Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft reisadviezen aan de hand van kleurcodes. Veel landen hebben nu kleurcode oranje vanwege het hoge aantal coronabesmettingen. Het ministerie adviseert niet naar een land te reizen met code oranje, tenzij echt noodzakelijk. Dit is een advies en geen gebod. Het is wel mogelijk te reizen naar sommige landen met code oranje. Onze landendeskundigen adviseren u graag of het reizen naar uw land van keuze mogelijk is. Ter plaatse moet u zich natuurlijk wel aan de daar geldende coronaregels houden, deze verschillen per land en kunnen wijzigen. De regels per land leest u op: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen.
Wat dekt mijn reisverzekering als ik reis in een gebied met code oranje?
Vraag dit altijd na bij uw verzekeraar, dit is per verzekeraar verschillend. Inmiddels zijn zaken die samenhangen met de reden van de code oranje vaak gedekt. Is er code oranje afgegeven i.v.m. corona en komt u bijvoorbeeld met corona in het ziekenhuis? Dan zal uw reisverzekering hoogstwaarschijnlijk de medische kosten wel vergoeden.
Dekt het Calamiteitenfonds de financiële gevolgen van het coronavirus voor mijn reis?
De garantieregeling van het Calamiteitenfonds is alleen van toepassing op calamiteiten als gevolg van een natuurramp of van molest. Gezondheidsrisico's zoals het coronavirus vallen niet onder de definitie natuurramp of molest. Het Calamiteitenfonds geeft geen dekking. Voor meer informatie, zie: https://www.calamiteitenfonds.nl/
Kan ik de intercontinentale vluchten zelf boeken?
Ja dat mag, maar het is niet aan te raden. U bent dan zelf verantwoordelijk voor uw vluchten, en wij kunnen u niet helpen deze om te boeken als dat nodig is. Bijvoorbeeld als u eerder naar huis moet, omdat het reisadvies gewijzigd wordt naar rood. Ook als uw reis geannuleerd wordt, zult u zelf contact moeten opnemen met de luchtvaartmaatschappij. De voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij zijn dan van toepassing. Als wij de vluchten voor u boeken, vallen deze meestal ook onder onze ‘geld-terug garantie’ en ‘kosteloos annuleren’ regeling. In uw reisvoorstel geven wij aan of uw vluchten daar inderdaad onder vallen, en zo niet wat dan de voorwaarden zijn.