Veelzijdige reis door Maleisië
logo-linkedin

Redactie Maleisie 13-10-2016

We wilden met onze 3 zonen van 22, 19 en 13 jaar oud een bijzondere reis gaan maken. Omdat we 4 jaar geleden met Van Verre een reis door Indonesië hadden gemaakt besloten we om een soort gelijke reis door Maleisië te maken. De route hadden we zelf al bedacht maar met hulp van Emmy is het een boeiende en afwisselende reis geworden.

Onze eerste bestemming was Kuala Lumpur, een grote drukke stad waar we wel weer de eerste aziatische indrukken opdeden. Met een hop on- hop off bus kregen we een goed beeld van de stad. Voor de Petronas towers hadden we thuis al kaarten gereserveerd. Met een busje zijn we naar de vertrekplaats voor de boot naar de Taman Negara gebracht, een jungle gebied waar we oa een prachtige tocht per boot en voet door de jungle hebben gemaakt.

Daarna met onze huurauto naar de Cameron Highlands waar mooie theeplantages zijn. We vonden het hier wel erg toeristisch en hadden door eerdere bezoeken aan Indonesië al prachtige theeplantages gezien.

Om lekker even te relaxen zijn we daarna 2 nachten op het prachtige Pankor Laut geweest met het prachtige strand Esmeralda  Bay. Wat een verwennerij hier. We vervolgden onze reis verder per auto naar Penang waar we in het prachtige hotel Noordin Mews in Georgetown overnachten.

Per auto van de westkust langs de grens van Thailand naar Belum, een groot natuurgebied met veel meren. Hier hebben we tijdens een excursie  een prachtige jungletocht gemaakt en een orang asli dorp bezocht.

Voor onze laatste bestemming moesten we een lange tocht met de auto naar de ferry in Terengganu maken. Vanuit hier vertrokken we naar Redang Island waar we verbleven in het Laguna Redang Island resort. Het eiland is prachtig met mooie witte stranden en een helder blauwe zee. We hebben hier gesnorkeld waarbij we tijdens een snorkeltrip gezwommen hebben met grote waterschildpadden. Ook hebben we kleine baby schildpadjes  geadopteerd en uitgezet in de zee.

Met een binnenlandse vlucht zijn we van Terengganu naar Kuala Lumpur gevlogen en hiervandaan met Ethidat via Abu Dabi terug naar Nederland.

Het was een prachtige reis waarbij we veel van het mooie Maleisië hebben gezien, de bevolking konden ontmoeten  en het heerlijke eten mochten beleven.