Droomreis naar Bali

Redactie Indonesie 23-8-2016

Ken je dat gevoel van 's morgens wakker worden en je e-mails nalopen en wederom ik weet niet hoeveel prijzen gewonnen te hebben bij allerlei zogenaamde acties. Ik wel. Maar altijd blijkt het zo'n waardeloze nepactie te zijn waarin je helemaal niks wint of misschien aan allerlei voorwaarden moet voldoen en moet investeren om überhaupt ergens voor in aanmerking te komen.

Tot op die ene ochtend en ik een mailtje opende van Van Verre Reizen waarin mij bekend werd gemaakt dat ik de winnaar was van een fotowedstrijd op de Facebookpagina van Van Verre en voor twee personen een rondreis Bali had gewonnen. Vol ongeloof Van Verre gebeld om te verifiëren of het werkelijk waar was. Niet lang daarna zaten we op het kantoor in Monnickendam om met elkaar dit heuglijke feit te vieren en de details van de reis te bespreken.

Enkele weken later zaten wij in een KLM toestel KL315 op weg naar Denpasar. De eerste stop van de tiendaagse reis was hotel Nandini in de buurt van Ubud. Wat een geweldige ontvangst hadden we daar. Hoewel het inmiddels middernacht was, was de hartelijkheid van de mensen stralend zonnig. Na snel inchecken onder het genot van een drankje werden we naar onze villa gebracht. De duisternis gaf de geheimen van dit prachtige resort niet prijs, die verrassing kwam de volgende morgen na een heerlijke nachtrust. Wat een fantastische locatie en wat een geweldig mooie villa! Als backpackers zijn we snel tevreden, maar dit was voor ons heel bijzonder. Vanaf een royaal terras uitzicht op het fraaie zwembad en de geweldig mooie groene vallei. Het geruis van de wind door de palmbomen werd zo nu en dan overstemd door het geschreeuw van apen en ander "wild".

De uitgebreide fruitmand nodigde uit om toe te slaan, maar er wachtte een uitgebreid a la carte ontbijt op ons in het bovengelegen restaurant. Een ritje met de tandradbaan en een korte wandeling brachten ons in het restaurant met een panoramic view. De rest van de dagen bestonden uit luieren aan het zwembad en slenteren door de straatjes van Ubud met z'n vele winkeltjes en kunstgaleries.

Na de drie dagen vorstelijk verblijf was het voor mijn gevoel niet mogelijk dat dit zou worden overtroffen. Niets bleek minder waar..... Het op enkel minuten afstand gelegen "Hanging Gardens" sloeg alle records. Dit zusje van Nandini staat bol van superlatieven. Wat een weelde, wat prachtig. Niet alleen omdat ons de villa with panoramic view and private pool werd toegewezen, maar ook de ongekende service van de medewerkers en de geweldige luxe uitstraling, de perfecte staat van de accommodaties en voorzieningen en de professionele houding van de medewerkers overtroffen iedere verwachting. Jammer dat dit 5* resort voor menigeen onbereikbaar is, want dit zou iedereen eens moeten meemaken. Wat een weelde, wat een luxe, wat een gastvrijheid. En of je nu gebruik maakt van de private pool van de villa of van de wereldberoemde rijstterrasvormige hangende pools, Het gevoel een bijzondere gast te zijn komt op elk moment en op elke plaats in dit resort op je af. Het mag duidelijk zijn dat we elk moment en elke minuut tijdens ons verblijf hebben geabsorbeerd. Zelfs het interieur van de villa met zijn diverse baden als sanitair, de grote flatscreen tv en het panoramaraam met uitzicht op de tempel aan de overzijde van de vallei aan ons voeteneinde wilden we niet missen en we wilden dan ook niet slapen om niets van dit moois te missen. Uiteindelijk lukte het niet om wakker te blijven door het zalige boxspringbed.

De volgende ochtend was er weer een van uitersten. Een mooi gedekte ontbijttafel met uitzicht op de pools en de prachtige vallei en een ontbijtbuffet met heerlijke lekkernijen. Een Indonesisch buffet met verschillende rijst -, noedel -, vlees -, vis -en groentegerechten alsmede versgebakken eitjes en omeletten, toast, brood, zoetbeleg etc etc. Gerechten te kust en te keur. En dat terwijl we hier al zo heerlijk gedineerd hadden van de gerechten van de topkok met het uitzicht op het met kaarslicht feeëriek verlichte zwembad. Onze dag kon niet meer stuk. Helaas hadden we geen tijd meer voor de spa die ook buitengewoon zou moeten zijn. Misschien komt dat ooit nog eens?

We moesten verder naar onze laatste bestemming in Sanur, waar we 3 nachten mochten genieten van het Segara Beach Hotel. Misschien niet zo luxe als de Hanging Gardens, maar ook hier weer een heerlijke plek om te verblijven. Een keurige luxe kamer in een mooi opgezette parkachtige omgeving vormden de perfecte afsluiting van deze geweldige reis van Van Verre Reizen. Diverse zwembaden om uit te kiezen en het strand dat direct grensde aan het hotel. Ook hier een heerlijk ontbijtbuffet en ook voor lunch en diner konden we hier prima terecht. De persoonlijke benadering door de Customer Relation Manager was zeer plezierig, net als het informele gesprek met de eigenaar van dit resort tijdens de verjaardag van z'n zoontje.

Het was jammer dat we terug moesten en dit Godeneiland moesten verlaten. De KLM wachtte op ons voor een terugvlucht van 16 uur.

Inmiddels zijn we 6 maanden verder en hebben we Facebook dat ons periodiek met foto's aan deze prachtige reis herinnert met de vraag: “Weet u het nog?'' Nou en of we het nog weten! Het was fantastisch!

Dank jullie voor deze prachtige rondreis Bali en de geweldige organisatie. Bijzondere dank aan Sophia van der Hoek en Jeroen Ruisch van Van Verre Reizen voor hun ondersteuning. Jullie zijn toppers!

Familie Klein

Uw reactie
Uw naam
E-mailadres (wordt niet gepubliceerd)
Opmerkingen
Vul hier niets in a.u.b.